14.3.09

Mirsad Türkcan - Euroleague Röportajı

Euroleague'in resmi sitesi Fenerbahçe Ülker'in cengaver basketbolcusu Mirsad Türkcan ile bir röportaj yapmış. Yazmaya değer kısımları Türkçe'ye çevirip yayınlayayım dedim. Şöyle ki:
Bu sezon mutlaka play-off'lara kalmayı arzu ederdin; ama takımın bunu başaramadı. "Fenerbahçe Projesi"'nin gidişatı hakkında neler düşünüyorsun?
Bu sene pek çok problem yaşadık. Örneğin, yazın sakatlanan takımın en önemli pota altı oyuncularından biri olan Ömer Aşık'sız bir sezon geçirdik. Ayrıca bu seneki en mühim transferimiz Gordan Giricek de sezonun ilk 10-11 maçını yine sakatlıktan dolayı kaçırdı. Bana göre Top 16 grupları arasında en iyi iki seribaşı takım (CSKA Moskova ve Montepaschi Siena) bizim gruptaydı. İlk maçta CSKA ile evimizde, ikinci maçta ise deplasmanda Siena ile oynadık ki kuşkusuz bu oldukça zorlu bir fikstür idi.
Takımımızda hak ettikleri saygıyı edinmeleri için 1-2 yıl daha geçmesi gereken pek çok genç arkadaş var. Sıkı çalışmaya devam etmeleri lazım. Bu sezon yaşadıkları tüm problemler onların ileride Euroleague'de daha iyi ve başarılı olmalarını sağlayacak. Açıkçası Top 16'ya kalmak ve evlerinde Cibona Zagreb'i sürklase etmek mühim başarılardı. Umuyorum ki, gelecekte bu başarıların üzerine bir şeyler ekleyebiliriz.

Gençliğinde de Fenerbahçe taraftarıydın. Son bir kaç senedir aktif olarak bu formayı giymek nasıl bir duygu?
Benim için çok özel bir şey. Tuttuğunuz takımda oynama şansını bulmak hayli keyif verici. Daha evvel de söylediğim gibi, gelecek senelerde, Fenerbahçe Avrupa basketbolunda daha iyi şeyler yapacak. Ülker gibi büyük bir sponsorumuz ve harika taraftarımız var. Ayrıca klüp Avrupa'nın en iyileriden biri olacak bir spor kompleksi de inşaa edecek. Dolayısıyla gelecek parlak görünüyor burada.

Bogdan Tanjevic pek çok genç yetenek ve bazı önemli emektar oyuncuyu barındıran bir projenin başına getirilmişti. Projenin bu erken safhalarında başarılı olmanızı bekliyor muydun peki?
Tanjevic ile beraber geçen sene ligi şampiyon kaparken aynı zamanda Euroleague'de ilk kez play-offlara kalmayı başarmıştık. Bu çok önemli bir başarı ama söz konusu Fenerbahçe olunca, insanlar daha fazlasını bekliyorlar ve istiyorlar. Aslında bu sene Euroleague'de daha başarılı olmayı umuyorduk ama dediğim gibi sakatlıklar buna mani oldu. Fakat yine de üst üste üçüncü kez lig şampiyonluğunu kazanma şansımız devam ediyor ve bunu başarabilirsek taraftların bu seneyi olumlu bir şekilde değerlendireceğini düşünyorum.

Semih Erden, Oğuz Savaş ve her ne kadar bu sezon oynayamasa da Ömer Aşık hakkında neler düşünüyorsun?
Bence, Partizan haricinde, Avrupa'daki en iyi genç oyuncular Fenerbahçe'de forma giyiyorlar. Bir kaç sene daha bu şekilde oynamaya devam edebilirlerse, doğru yolu bulacaklar. Başarılı olabilmek için kendilerine yardımcı olacak daha tecrübeli oyunculara ihtiyaçları var. Zira önemli ve büyük maçlarda nasıl oynamaları gerektiğini daha tam bilmiyorlar. Bu kesinlikle yetenekleri alakalı değil, asıl konu yaşlarının çok genç olması. Çok iyi insanlar ve başarılı sporcular, kendilerini geliştirmek için çok çalışıyorlar. NBA'de oynamak gibi büyük hayalleri olsa da, Fenerbahçe'de bir süre daha yan yana oynamaları gerektiğini düşünüyorum. Zaten Euroleague'de oynanan basketbolun kalitesi NBA'e oldukça yaklaşmış durumda.

Koç Tanjevic, bu genç oyunculara yardım etmen için sana nasıl bir rol verdi?
Onlarla yardımcı olmak adına sık sık konuşuyorum. Onların yaşındayken, işlerin benim için nasıl gittiğini ve tecrübelerimi anlatıyorum. Elbette ribaund konusunda çalışıyoruz. Yine de işlerin benim onların yaşında olduğum 12 sene evvelki gibi yürümediğini ve pek çok şeyin değiştiğini de inkar edemem.

Kariyerinin bu aşamasında geleceğe dönük planların neler?
Eğer kendime dikkat etmeye devam edebilirsem, 3 sene kadar daha bu seviyede basketbol oynayabileceğimi düşünüyorum. Türkiye'de her türlü başarıya ulaştım; pek çok kez ligi ve Türkiye kupasını kazandım. Gençliğimde Efes Pilsen formasıyla Koraç Kupası'nı da kazandım. Ayrıca Rusya'da, İtalya'da ve NBA'de forma giydim. Tüm bunların yanı sıra değişik takımlarla tam üç kez Euroleague Final-Four'unda yer aldım. Açıkçası kariyerimin şu aşamasında, en çok eksikliğini hissettiğim başarı bir Euroleague kupası.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder