27.4.09

Chris Lofton, sen insan mısın?

Beko Basketbol Ligi'nde hafta sonu oynanan Mersin BŞB-Casa TED maçında yaşanan olaydan herkesin malumu vardır heralde. Şöyle ki; Mersin'in Amerikalı forvet oyuncusu Chris Lofton maçı tam 17 isabetli 3'lük basket ile tamamladı. Haberi ilk okuduğumda inanamadım haliylen; zira 17 üçlük akıl sınırlarını zorlayacak bir rakam. Lofton sene içerisindeki performansı ile (bkz. Fenerbahçe Ülker maçı) ne kadar iyi bir üçlükçü olduğunu ispatlamıştı ama bu kadarını da beklemek sahiden imkansızdı!

Merakımdan bu daldaki NBA rekoruna bakayım dedim. Durum şöyle; 12'şer isabetli üç sayılık basket ile rekor Kobe Bryant (2003; Sonics'e karşı) ve Donyell Marshall (2005; Raptors'a karşı) ikilisine ait. Tabi NBA'deki üçlük çizgisi Avrupa'dakinden daha farklı ama yine de 17 basket önünde saygı ve hayranlıkla eğilmeyi gerektirecek bir rakam.

2 yorum:

  1. duydum ki türk milli takımında oynayacakmış. tam da eksiğimiz olan şutör pozisyonunu fazlasıyla doldurur sanırım :) gerçi ben kral süleyman'ı devşirmelerini beklerdim

    YanıtlaSil
  2. Çok top kullanıp çok sayı atan oyunculara genelde kuşkuyla yaklaşırım ama Lufton'da cidden ışık var. Türk vatandaşlığına geçirilmesi, milli takımda oynatılması fikri Tanjeviç'ten bağımsız gelişmiş değil elbette. Fenerbahçe'ye transferinin gerçekleşebilme ihtimali büyük. Aslında bu kadar çok şut atmayı ve top kullanmayı seven oyuncuları Tanjeviç pek tutmaz ama çok özel yeteneklere sahip bir oyuncu hakikaten parmak ısırtır adama.
    fenerbahçe gibi bir Euroleague takımına gelince daha az top kullanıp ne kadar sıradan bir oyuncu olduğu ortaya çıkar diye düşünmemek lazım.

    YanıtlaSil