14.4.09

NBA'in en güzel ve en çirkin formaları hangileri?

Tüm spor dallarında forma tasarımlarının nasıl olduğu, renk kombinasyonlarının nasıl kullanıldığı gibi detaylar ilgimi çeker. Zaten çoğu spor klübü de bu konuya gerektiği önemi vererek, kendilerini destekleyen taraftarlara daha çok forma satmaya çaba gösterirler. Genellikle de her sene formada ufak değişikliklere giderek satışları belli bir seviyede tutmaya çalışırlar.

Bu konudan hareketle NBA takımları içerisinde en güzel ve en çirkin formalara sahip olanları burada ifşa etmek istiyorum. Tamamen kişisel bir seçim söz konusu olduğu için büyük olasılıkla tercihlerimi beğenmeyenler olacaktır. İki kategoriden de 3'er formaya yer vereceğim. Ayrıca ligde güzel tasarıma sahip formalar kötü olanlarana nazaran sayıca çok daha üstün olduğu için elemekte biraz zorluk çektiğimi de belirtmem lazım. Başlayalım;

En güzel formalar listesinde içerisinde ilk sıraya Boston Celtics'in alternatif formasını koymak istiyorum. Yeşil arka fon üzerine siyah fontların kullanıldığı bu formayı çok şık buluyorum. Celtics'e herhangi bir sempati beslemesem de formanın güzelliğinin hakkını veriyorum efendim.
İkinci sırada ise Orlando Magic'in mavi arka fonlu forması var. Üzerinde dikine çizgiler ve yaka tasarımı formayı çekici hale getiriyor. Hidayet'in bu takımda oynaması kararımı etkilemedi kesinlikle!
Sıralamada üçüncü gelen ise Portland Trail Blazers'in yıllardır giydiği klasik tasarıma sahip forması. Siyah arkaplan beyaz olana göre daha güzel görünüyor bence. Bu arada siyah rengin formalarda şık göründüğünü de eklemek isterim.
Kötü tasarıma sahip formalar arasında, birinciliğe Washington Wizards'ın altın renkli parlak formasını koyuyorum. Takımın performansı kadar berbat bir forma bana kalırsa. Nasıl bir tasarımcı zihniyetin ürünüdür, emin değilim.
İkinci sırada Denver Nuggets'ın açık mavi renkli forması var. Eğer forma kumaşında o parlaklığı tercih etmeselerdi bu listede yer almayacaklardı ama bu haliyle son derece çakma pazar formalarına benziyor.
Kötüler formaların sonuncusuna ise New Jersey Nets sahip. Ortada aşırı derecede karamsar, heyecandan uzak ve itici bir tasarım söz konusu. Lacivert ve gri ile çok daha iyi bir kombinasyon yakalanabilirdi. Bir de formanın yan taraflarındaki zigzaglara ise hiç anlam veremiyorum.

3 yorum:

  1. ben seviyorum nets'in lacivert ve kırmızı formalarını aslında, hatta ilk üçüme girer.. o zikzakların da net (ağ) anlamında orada kullanılıyor olması lazım ;)

    YanıtlaSil
  2. Nets'in kırmızı ağırlıklı olan formalarını seviyorum ama bu lacivert olanlara hiç ısınamadım doğrusu. Dediğim gibi boğucu bir hava yaratıyor üzerimde. ;) Bir de o zigzagların ağ olması durumunu pek çakamamıştım işin doğrusu! :)

    Bu arada ilk üç'e itirazın var mı peki?

    YanıtlaSil
  3. heheh, 1 numaraya katılmam imkansız tabi.. katılırsam staples center'da çarmıha gerebilirler.. hatta "real fans don't wear green" bile derim..

    orlando'nun bu çizgi olayına geri dönmesi çok güzel oldu, siyah alternatif formaları da çok hoşuma gidiyor..

    portland'ın klasik forması hep hoşuma gitmiştir.. en yürekten katıldığım da heralde wizards formasının yeri :)

    "new jersey - kırmızı
    toronto - beyaz
    lakers - beyaz"
    olurdu heralde benim sıralamam, çok da üzerine düşünmedim tabi..

    YanıtlaSil