28.4.09

O forma seni pek açmadı be Jordan'ım!

Öyle oyuncular vardır ki oynadıkları takımla ve onun tarihi ile özdeşleşmişlerdir. İsimleri telaffuz edildiğinde mutlaka gözümüzün önüne yıllarca top koşturdukları takımların forması içerisindeki görüntüleri gelir. Tüm bu nedenlerle, o oyuncuların ya kariyerlerinin çok başında ya da sonlarına doğru forma giydikleri takımları hafızamıza getirmeyiz. Belki belleğimizde yabancı formalar içerisindeki görüntülerine ayrılacak yer yoktur. Efsane bozulmasın ve yıllar geçtikçe de adları sadece bir takım ile anılsın isteriz.

Geçenlerde bir internet sitesinde böyle bir konuya rast geldim; bir liste hazırlamışlar. Ben bu listeyi biraz daralttım ve biraz daha kaliteli bir kaç fotoğraf ekledim. Sanırım siz de bahsi geçen isimleri fotoğraflardaki formalar ile hatırlamıyorsunuzdur ya da hatırlamaya hiç niyetiniz yoktur.

İlk sırada elbette Michael Jordan var. Bulls varken Wizards forması giymek ve gereksiz yere kariyerini sürdürmeye çalışmak efsaneye yakışmamıştı açıkçası.

Karl Malone de yıllarca Utah Jazz'da oynayıp 2 NBA Finali kaybettikten sonra bir umut olsun diye Lakers'a geçmişti. Ama sonuç hüsran tabi... Aynı rotayı çizen Gary Payton ise daha sonra Miami'de amacına nihayet ulaşıp bir yüzük elde etmeyi başarmıştı.

Tamam, Malone'un en azından bir yüzük elde etme amacı vardı. Ya peki Hakeem n'apsın? Yıllarca Rockets'ın bayrak ismi ol, üzerine bir de şampiyonluklar kazan ve sonunda git Raptors'ta oyna. Aşağıdaki fotoyu gördükçe üzülüyordur kesin. Neyse ki o acı fazla uzun sürmedi.

Patrick Ewing'i oldum olası sevememiştim. Bir kere adam sempatik olma gibi özellikten tamamen uzaktı. Sırf onun varlığı nedeniyle Knicks'ten de soğumuştum haliylen. Uzunca bir Knicks kariyerinden sonra Magic ve Sonics maceraları da oldu Ewing'in. Boşa geçmiş beyhude yıllar efendim!...

Rasheed Wallace basketbolu bıraktıktan yıllar sonra hangi forma ile hatırlanacak? Portland Trail Blazers ile mi, yoksa Detroit Pistons'la mı? Kesin bir cevap veremesem de en azından Atlanta Hawks forması giydiğini kimse hatırlamayacaktır diyebilirim.

Peki diğer bir Wallace'ı yani Ben'i Orlando Magic forması ile gözünün önüne getirebilen var mı acaba? Cleveland'a transfer olmadan önceki bir senede Magic'te yer alıyordu. Pek dikkat çekici bir performans ortaya koyamadığı için hafızalarda yer edemedi doğal olarak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder